Embung Tambakboyo

In the north of Yogyakarta, there is a dense and crowded place named Condong Catur. There are some private colleges and universities, also the housing complex. Supporting facilities such as food stalls, shopping centers, and sport venues to cafes were spreaded in this area. Those all things make this area is always crowded from morning to midnight. It seems that this place never sleeps.

However, not far from the crowds, there is a convenient place, quiet and contrast to the atmosphere out there. It hidden behind the residential, there is a small lake that could be a relaxation place and refresh the mind.Β  Actually, this is a small water dam, which is well known as Embung Tambakboyo. The river of Tambakbayan and Buntung, flow to this 8 hectares lake. Currently, the local government is doing conservation around the dam by planting some kinds of plants, such as mahogany trees, palms and cypress. The atmosphere is very beautiful, supported by the green plants surrounding the lake.

Many people often come here to do jogging, cycling, fishing or just sitting around the lake. At certain times, some athletes practice rowing and canoe here.

When the sunny day, you can see the beauty of Mount Merapi. At the dusk, I suggest you to take place on the east side of the lake, so that we can see the beautiful orange sky. Once, I did a pre-wed photography here. And the result was good… πŸ™‚

All photos were taken using pocket camera Panasonic Lumix, except pict. 9 using Nikon D3000

Advertisements

61 comments

    1. from northern ringroad, when you get condongcatur traditional market, go to north towards perum candi gebang. At the second T-juction, turn right follow the signpost. It is located behind the MBS complex

      Like

  1. Yang aku sebel dari potograper handal itu, pas difoto sama dia, obyeknya kelihatan baguuusss banget. Tapi giliran ngeliat sendiri nggak seperti yang di dalam poto.

    Eh, aku benci juga si sama Mas Aan..

    πŸ˜†

    Like

      1. yang mana?
        pengalaman piye sih? kamu maunya malam pertamamu sama aku gitu? ah, yang beneerr…!! πŸ˜€

        cek postinganku terakhir. gila banget! aku bolak-balik nonton videonya jadi merinding!

        Like

      2. Ya nggaklah!! Ntar aku bisa dihabisin sm dek Rara & si Ehem…

        Enak ya jd 3 orang itu, bebas bener!! Aku juga iri sama kamu… β•―οΈΏβ•°

        Aku pengen explore Indonesia, lebih entah kenapa lebih tertarik indonesia daripada luar negeri!!

        Like

      3. reply-nya bingungi..
        dek Rara knapa? si Ehem knapa? jadi 3 orang tu gimana?

        Iya, ngapain juga ke luar negeri kalo belum semua tempat cantik di Indonesia dikunjungi?
        *eh, tapi aku mau ding, kalo ajak yang bayarin ke Itali.. πŸ™‚

        Like

    1. bukan perempatan concat yang ada terminalnya loh…
      perempatan ring road itu ke timur sampai pasar concat. sebelahnya kan ada jalan ke utara tuh.. nah, ikutin aja jalan itu.. entar belokan ke kanan yang kedua udah ada petunjuknya kok..

      Like

      1. iya maksudku perempatan rigroad itu….oh arah pasar yah, dulu soboku gor tekan pasare doang, belum pernah kesini….wah jadi pengen kesana akuuu…gampang kan yah transportasinya kesana?? penge tuh kesitu sama yg kek benteng kemari di upload itu, wah sayang banget kemari pas bulan maret ke jogja gak ampe kesana2….belum kenal om sih jd belum tahu blusukane jogja banget

        Like

      2. wah, iya sih jogja dari dulu tuh susah transportasi umum nya ke blusukan2, dulu juga seringnya minjem motor temen kalau mau keluyuran…yo wes, emag kudu ngolek tukang ojeg yah hehe

        Like

      3. nyewa motor sendiri malah lebih enak yahsiipp daahh, kasih tahu lagi om yg blusukan2 yg keren2 tp masih terjagkau lah jaraknya jgn yg jauh2 amiirr πŸ˜›

        Like

      1. Saling melengkapi Mas.. bahkan studio foto yang gede pun tetep pake retouching.. entah apapun softwarenya… Ada yang sekedar memainkan saturasi, brightness dan contrast, tapi ada juga yang memang salon foto, atau manipulasi foto ah, banyak macamnya mas.. hehe…
        Hmm.. kayaknya asik juga kalo bikin post tentang foto olah digital ya? πŸ™‚

        Like

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s