Gudheg of Malioboro Street

Gudheg is the typical food of Central Java, especially Yogyakarta. It’s made from jackfruit, cooked in coconut milk. Gudheg eaten with rice and served with thick coconut milk (javanese: areh), chicken, eggs, tofu and spicy sauce named sambal goreng krecek. Hope someday I can post about how to cook gudeg.

In the evening, a lot of Gudeg offered along Malioboro, Yogyakarta. The buyers enjoy gudeg while sitting cross-legged on mats. Sometimes, the buskers come to sing two or more songs to entertain. It is very interesting.

The people in this picture are my friends. We ate gudeg together after doing a photo session at zero kilometer point of Yogyakarta.

Advertisements

30 comments

  1. Gudeg paling enak itu buatan Mbah Utiiiii…. sampe2 di setiap ada acara gudegnya Mbah Uti yang paling sering di request… Sayangnya yg bs buat cuma Mbah Uti.. β•―οΈΏβ•°

    Like

  2. dulu kalau makan gudeg malam sukanya di depan gardena, bukanya dari jam 9 malam ampe pagi kalau gak di depan gedung apa yah itu lupa sih pokoknya gak jauh dari pos polisi perempatan demangan jln solo….ah lupa gedung itu, yg pernah kebakaran juga sih dulu #padahal dekat kost malah lali#

    Like

      1. lali aku gedung apa tapi ingat gambarannya di otak hehehe apa ndak gedung hero yah?? kalau ke belakang dikit kampus akprind. pokoknya jualannya dipinggir jalan raya jln solo….gak jauh dari perempatan demangan itu, jalan kaki dari kost gak nyampe 10 menit

        Like

  3. kalau pagi sarapan gudeg beli nya depan elok pasar demangan…enak tuh yg kualan mbah2…dedi kangen aku ama mbah itu soale mbah itu baik banget klu ngasih aku gudeg mesti akeh hehe

    Like

      1. hehe.. every country has their own style ya?
        maybe it’s the same as me.. I never feel comfortable when I eat using fork and knife.. I prefer spoon or even using my hands.. looks silly ya.. πŸ˜€

        Like

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s